Susah Untukku Ukir Semula Senyuman Itu

Assalamu'alaikum Warahmatullahhi Wabarokatuh . . 
Bismillahhirrohmannirrohhim . .

Ya Allah, masih mampukah hamba mengukirkan senyuman untuk mengembirakan hati yang sedang dilanda kesedihan ini . . Diri ini hanya mampu untuk menasihatkan hati yang masih bersedih, "La tahzan wahai hati yang lemah ! InnAllaha Ma'ana . . Jika masih ada sisa kegembiraan buat diriku, akan aku cuba semaikan di dalam hati dan hidup semula sebagai seorang yang lebih tabah . . Tetapi, masih mampukah aku mengukirkan senyuman yang sebenar -benar senyuman ? Masih mampukah aku untuk membahagiakan orang lain, sedangkan aku sendiri masih bersedih . .  Mungkin inilah yang dinamakan ujian daripada Allah . . Jika benar begitu, aku redha Ya Allah . . Sesungguhnya, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . . Pasti Engkau lebih tahu apa yang terbaik buat diriku Ya Allah . . Tetapi, dapatkah Engkau mengabulkan hajat yang memang aku inginkan sejak dahulu lagi . . Bukakanlah pintu hati ummiku untuk *** <--(biarlah Allah saja yang tahu) . . Saban hari aku memikirkan keputusan ini, saban hari aku menghitung hari untuk ku pergi . . Dan keputusanku tetap sama iaitu " Ya, saya akan pergi . . Dengan izin Allah . . Biarlah pelbagai halangan yang melanda . . Segalanya akan ku tempuh ! " Sesungguhnya Allah swt sentiasa bersikap adil terhadap aku . . Akan ku serahkan segalanya pada-Nya . . Biarlah Dia yang menentukan segalanya . . Aku hanya mampu berharap dengan bersolat dan berusaha sahaja . . Biarlah Allah yang menentukan segalanya . . Biarpun ketentuan Allah nanti amat perit untuk ku terima . . La ba'sa, aku akan berusaha selagi aku bernyawa . . Aku akan berusaha selagi masih ada sisa -sisa semangat dalam diriku . . Aku akan berusaha selagi aku punya kekuatan untuk bangun . . Ummi, bukan niatku untuk tidak menghargai keputusanmu, bukan niatku untuk melawan kata -katamu . . Tetapi, aku tetap dengan pendirian dan keputusanku, kerana mungkin ini adalah cara yang terbaik untukku berubah menjadi insan yang lebih berguna buatmu, keluarga dan masyarakat . . Andai sudah muktamad keputusanmu ummi, izzah takkan menyerah . . Izzah akan berusaha, berusaha dan berusaha untuk mendapatkan kembali kepercayaan ummi . . Izzah akan memastikan ummi bahawa izzah juga boleh menjadi insan yang lebih berguna buat ummi . . Dengan itu ummi, sokonglah keputusan izzah ! Sesungguhnya izzah tidak punya orang lain yang lebih izzah sayangi dan hormati lagi selain ummi . . Bantulah izzah ummi, izzah sayangkan ummi ! Bantu izzah ummi !

Fii Amanillah Wa Ma'assalaamah . . Assalamu'alaikum Warahmatullahhi 
Wabarokatuh . . Laila Sa'idah . . 

No comments: