Dunia Adalah Perhiasan , Seindah Perhiasan Adalah Muslimah Yang Solehah

Assalamu'alaikum Warahmatullah . .
Kaifa Halukum antum semua ?
Bismillahirrohmannirrohim . .

Allahurabbi ! Saya melihat ramai umat akhir zaman sekarang tidak mematuhi perintah-Nya . . Muslimah sekarang banyak yang tidak mahu menutup aurat . . Jika diberi nasihat , pasti alasan nya "Suka hati kami lah nak pakai atau tak pakai . Kami tak menyusahkan sesiapa," Na'uzubillahhi Min Zalik ! Laknat Allah terhadap kalian yang berbicara seperti itu . . Tahukah kalian bahawa kalian sudah menyusahkan ramai orang . . Salah seorangnya adalah insan yang bergelar A.Y.A.H . . Ayah kalian akan disoal apabila berada di alam kubur kelak . . Mengapa kamu tidak pernah menasihati anakmu untuk menutup aurat ? Mengapa kamu membiarkan anakmu dipegang oleh lelaki bukan mahramnya ? 
Lalu , apa harus ayah kalian jawab ? Duhai Muslimah , apakah kalian tidak kasihan terhadap ayah kalian ? Ayah yang sudah membesarkan kalian sehingga dewasa . . Ayah yang tidak jemu -jemu bekerja untuk menyara kalian . . Ayah yang menyayangi kalian dengan penuh kasih sayang . . Sedar lah wahai muslimah ! Dunia ini hanya dunia yang fana ! Kalau bukan sekarang , bila lagi kalian harus bertaubat ? Atau kalian menunggu sehingga tanda -tanda kiamat muncul ? Wahai muslimah sekalian , sesungguhnya tanda -tanda kecil kiamat sudah pun lengkap . . Sekarang kita hanya menunggu tanda -tanda kiamat besar sahaja lagi . . Marilah kita sama -sama menutup aurat kita dengan sempurna . . Bukan dengan cara pemakaian muslimah pada masa kini iaitu memakai selendang yang tidak menutup bahagian dada . . Itu bukan cara pemakaian muslimah yang sempurna , sebaliknya pemakaian itu lh yang dikatakan " Berpakaian tetapi Bertelanjang " . . Kalau nak pakai selendang , biar lah yang labuh macam pashmina . . Ingat lah muslimah ! Sesungguhnya Allah azza wa jalla telah menyediakan sesuatu yang indah buatmu jika kamu menuruti semua perintahnya . . 

Saya ingin memohon maaf jika ada diantara kalian yang telah tersinggung dengan kata -kata saya . . Tetapi , percayalah . . Saya tidak berniat langsung ingin melukakan hati kalian . . Sesungguhnya manusia tidak pernah lepas daripada melakukan kesalahan . . Begitu juga dengan saya . .Saya juga insan yang lemah yang bergelar M.A.N.U.S.I.A . . Maafkan lah segala salah dan silap saya yang secara langsung mahupun secara tidak langsung kerana ini mungkin adalah coretan saya yang terakhir . . 

Fii Aman Allah Wa Ma'assalaamah antum semua ! Assalamu'alaikum Warahmatullahhi Wabarokatuh ! 
^^ SubhanAllah ! Alhamdulillah ! La'ilaha'ilAllah ! Allahu Akbar ! ^^


No comments: