Bagaimana Akhirnya Aku Bertudung Labuh ?

Assalamu'alaikum Warahmatullah . .
Kaifa Halukum antum semua ?
Bismillahirrohmannirrohim . . 

Ya Rabb ! Syukur Alhamdulillah kerana Engkau telah memberi aku hidayah dengan usia yang semuda ini . . Ramai orang tidak percaya akan perubahan saya sekarang . . Kenapa ? Kerana dulu saya memang terkenal dengan baju hanging , seluar jeans , tudung jarang , selendang , freehair . . Tapi , mungkin Allah swt memberi hidayah pada saya terlebih dahulu berbanding orang lain kerana ada hikmah di sebalik ini semua . . Salah satu pada pandangan saya , mungkin juga Allah swt ingin saya membimbing keluarga saya yang lain untuk berubah ke arah kebaikan . . Mungkin pelik bagi anda semua mengapa saya berbicara seperti ini . . Membimbing orang dewasa ? Sedangkan umur saya baru sahaja mencecah 13 tahun , bagaimana untuk saya membimbing keluarga saya yang sudah pun berumur 20-an , 30-an dan 40-an . . Tapi , tidak mustahil kerana selagi Allah mengizinkan saya untuk merubah mereka , selagi itu saya mencuba untuk merubah mereka . .  Jadi , muslimah mahupun muslimin sekalian , ubahlah keluarga kalian menjadi insan yang lebih baik . . Jangan memandang rendah apabila melihat adik -adik kalian berubah menjadi lebih baik , mungkin ada hikmah disebalik semua itu . . Atau mungkin juga adik -adik kalian akan membimbing kalian . . Dulu , saya sering memandang rendah pada muslimah bertudung labuh , " Tudung je labuh , hati tu busuk lebih busuk daripada bangkai binatang " . . Allahurabbi ! Jahatnya mulut . . Dulu , saya keluar rumah tak pakai stoking , tak tutup lengan , tudung jarang . . Sedihnya saya . . Tapi , bila saya transfer ke salah sebuah sekolah , saya berkawan dengan sorang muslimah nama nya Sajidah . . Dia memang seorang yang baik , cantik , berhati mulia  . . Pada mulanya , saya memang tak boleh terima semua yang dia nasihatkan pada saya . . Tapi segalanya telah berubah bila saya bermimpi tentang Hari Kiamat ! Duhai antum semua , Hari Kiamat ? Allahurabbi ! sangat menyedihkan . . Hari Kiamat yang menyakitkan , tak dapat saya bayangkan dan tak dapat nak jelaskan kat sini macam mana mimpi saya tu . . Cukuplah saya katakan Hari Kiamat . . Allahu Akbar ! Syukur ke hadrat Allah kerana telah memberi saya hidayah . . Kita tak tahu kan bila ajal kita datang . . Bila -bila masa je ajal boleh datang menjemput . . Jadi , para pembaca blog sekalian , bertaubatlah dengan segera sementara masa masih ada . . Ingatlah , Allah tidak akan merubah seseorang itu selagi dia tidak berusaha untuk merubah dirinya sendiri . . Sekian , Wabillahhi Taufiq Walhidayah Wassalamu'alaikum Warahmatullahhi Wabarokatuh ! ( macam ucapan pulak . hihi )

Fii Aman Allah Wa Ma'assalaamah . .
Assalamu'alaikum Warahmatullah antum semua . .
Laila Sa'idah ! 

Gambar ini diambil daripada Google . . ^__^

2 comments:

Rabiey Ishak said...

deo sau eh..pandai angai au..jeles i..awk ank yg sgt baek..ehe

Mujahidah Al-Izzah said...

Salam'alaik ukhti ! jangan begitu ukhti , Allah membenci hamba-Nya yang mempunyai sifat iri hati terhadap saudaranya sendiri . . Ukhti pun apa kurangnya . . Ukhti pun anak yang baik , malah lebih baik daripada saya . . :')